T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BORNOVA - Bornova Mimar Sinan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Bilişim Teknolojileri Alanı Tanıtım Metni

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI


"Kodlama Öğreniyorum Gelecekte Ben de Varım!"

"EĞİTİM ŞART!" ama "BİLİŞİM – İNTERNET - SANAL DÜNYA - SOSYAL AĞLAR - DİGİTAL DÜNYA -YAPAY ZEKA - ROBOTİK EĞİTİMİ daha da ŞART!"

GELECEKTE YAŞAMIMIZIN HER ANI DİJİTALLEŞECEK, ALGORİTMA KURABİLENLER, KODLAMA YAPABİLENLER HER ZAMAN BİR ADIM ÖNDE OLACAK!

TÜM ÖĞRETMENLERİMİZİ, TÜM İDARECİLERİMİZİ, TÜM VELİLERİMİZİ VE TÜM TEKNOLOJİ ÜRETİMİ YAPAN İŞLETMELERİMİZİ; ÖĞRENCİLERİMİZİN HAYALLERİNİ GERÇEKLEŞTİRMELERİNE DESTEK OLMAYA DAVET EDİYORUZ!

Ülkemizde ve dünyada; genç kuşaklar X, Y, Z kuşakları olarak adlandırılıyor.

X kuşağı bilişim ortamına adapte olmaya çalışırken, bir yandan sabırla iş hayatına devam ediyor;

Y kuşağı iş hayatında hemen yönetici olmayı, para harcamak için çalışmayı tercih ediyor, kendi görüşlerinden asla vazgeçmiyor;

Z kuşağı ise artık sokakta saklambaç oynamıyor, bilgisayar ve cep telefonları ile sosyalleşiyor.

Z kuşağının en güçlü olduğu yan zihinlerinin açık olması. Y kuşağına göre daha heyecanlı ve meraklı bir şekilde geleceğe bakıyorlar. Zayıf yanları dijital eğitim almadan sanal ortama girdiklerinden, sanal ortam tarafından ele geçirilmekte ve bu gençler hayallerini köreltmiş olmaktadırlar.  Örneğin bir kısmının youtuber olup hiç bir şey üretmeden para kazanmak istemesinin arkasında da bu bilişim ve dijital eğitimsizlik var. Onlar bizim geleceğimiz. Bu yüzden BİLİŞİM – İNTERNET - SANAL DÜNYA - SOSYAL AĞLAR - DİGİTAL DÜNYA -YAPAY  ZEKA - ROBOTİK EĞİTİMİ  konularının  tüm boyutlarını onlara anlatmalı ve kendi gelecek ve yaşam hikayelerini yazmalarının, yeni ve farklı üretimlerden geçmesi gerektiğini anlamalarını sağlamak için, Ülkemizin ve içinde yaşadığımız toplumun geleceğinin daha parlak olabilmesi, GELİŞİME MAKSİMUM SEVİYEDE AÇIK Z kuşağının daha çok desteklenmesi ve onlara son teknoloji eğitim öğretim ortamı fırsatlarının yaratılması için çalışmaktayız.

** BİLİŞİM EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARINDA; OYUNLAŞTIRMA! **

Yeni nesil çocuklar arasında dijital ortamda oyun oynamayan yoktur. Çocukların dijital oyun ortamlarında yok olmaması için, yaptığımız uygulama yazılımlarında,  gündemde olan oyunların incelemesi, öğrencilerimizin kendi oyunlarını kendi yazmaları konusunda atölye çalışmalarımız var. Çocuklar yazılımdan anlamadan oyun oynadığında hackelenen, oyun yazdığında ise hackleyen oluyor. Dijital dünyada bir adım önde olmak için KENDİ OYUNUNU KENDİN TASARLA alanımız atölye çalışmalarında yapılmaktadır.

** BİLİŞİM EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARINDA; ROBOTİK VE KODLAMA **

Robot tasarlama ve robot programı kodlamaya ilgisi olan öğrenciler ders dışı faaliyetlerde ve Tübitak çalışmalarında robot üretimi yapabilmektedirler. KENDİ ROBOTUNU KENDİN TASARLA alanımız atölye çalışmalarında bu yıldan itibaren gerçekleşmeye başlamıştır.

 

** BİLİŞİM EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARINDA; YAPAY ZEKA! **

Aktif çalışmalarımız neticesinde, öğrencilerimiz yapay zeka konusunda en azından teoride ve zihinlerinde birçok çağrışım yaptırmaktadır. Bilindiği gibi Yapay Zeka; Bilgisayarlar, insanlardan farklı olarak, özel durumları algılama ve yeni durumlara adapte olma süreçlerini gerçekleştirememektedir. Yapay zekâ, bu tarz karmaşık görevlerde, makinelerin davranışlarını geliştirmeyi yani yeni karşılaşılan duruma o anda yeni çözümler bulmayı hedefler.

** BİLİŞİM EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARINDA; E-TİCARET YAZILIMLARI **

Bilişim Teknolojileri Alanındaki aktif olan;

1. Ağ İşletmenliği
2. Web Programcılığı
3. Veri Tabanı Programcılığı

Dallarımızda ders ortamında, öğrencilerin kendi hayal dünyalarını işin içine katarak, VERİ TABANI PROGRAMCILIĞINDA - WEB PROGRAMCILIĞINDA ve AĞ İŞLETMENLİĞİNDE amaca uygun birçok atölye çalışması yapabilmektedir.  Öğrencilerimiz; Bilişim Eğitim-Öğretim ortamlarında; KENDİ E-TİCARET YAZILIMINI KENDİLERİ TASARLAYABİLMEKTE.

Bilişim Eğitim-Öğretim ortamlarında; Öğrenme İsteği-Merak-Yoğunlaşma-Bilgi paylaşımı

Alanımızda oluşturduğumuz ve yeni oluşturmayı düşündüğümüz Robotik Kodlama atölyesi gibi eğitim öğretim ortamlarında, öğrencilerimizde bulunan Öğrenme İsteği-Merak-Yoğunlaşma-Bilgi paylaşımı özelliklerinden dolayı BAŞARI her zaman üst seviyede olmuştur.

Unutulmamalı ki gelecek 10 yıl içerisinde, günümüzdeki birçok meslek unutulacak ve GELECEĞİN MESLEKLERİ hayatımızı saracaktır;

1.       YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ VE TEKNİSYENLİĞİ.

2.       BÜYÜK DATA MÜHENDİSLİĞİ VE TEKNİSYENLİĞİ.

3.       DİJİTAL VERİ AYIKLAMA UZMANI

4.       HOLOGRAM ÖĞRETMENLER

5.       3D PRİNTER MÜHENDİSLİĞİ VE TEKNİKERLİĞİ.

6.       DİJİTAL YAPAY ORGAN ÜRETİM MÜHENDİSLİĞİ

7.       DİJİTAL YAPAY ORGAN CERRAHİSİ

8.       YAPAY ZEKA TERAPİSTİ

9.       DİJİTAL KİMLİK YAPILANDIRMA UZMANI

10.   Dijital hayata uyumsuzlar için, YAŞAM KOÇU :)

 

 "Gelecekte Ben de Varım Kodlama Öğrenmek İstiyorum Diyebilmek için!" BİLİŞİM...

Yusuf ÖZBEK (Bilişim Teknolojileri)

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.05.2018 - Güncelleme: 23.07.2025 17:17 - Görüntülenme: 810
  Beğen | 0  kişi beğendi