T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BORNOVA - Bornova Mimar Sinan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

ENGELİMİZE RAĞMEN ÖĞRENİYORUZ ; ÜRETİYORUZ .

28-02-2018

Okulumuz Bornova Mimar Sinan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi koordinatörlüğünde 27 Aralık 2016 yılında başlamış olan 1 yıl süreli Türkiye Ulusal Ajansı tarafından desteklenen Erasmus+ kapsamında "Engelimize Rağmen Öğreniyoruz, Üretiyoruz" isimli projesini koordinatör olarak yürütmüştür. Projemizin amacı kaynaştırma ve engelli 11. ve 12. sınıf Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi öğrencilerimizin mesleki alanlarına uygun olarak yurt dışında staj eğitimi almalarını sağlamaktır.  

Bu amaçla öncelikle okulumuz alanlarından Bilişim Teknolojileri, Tesisat ve İklimlendirme Teknolojisi, Motorlu Araçlar Teknolojileri ile Tekstil Teknolojileri alanlarında engelli ve kaynaştırma öğrencilerine yönelik yurtdışında mesleki eğitim ve staj amaçlı 3 hareketlik gerçekleştirilmiştir. Bunun yanı sıra yurtiçinde okulumuz hariç 4 Mesleki ve Teknik anadolu Liseleri ile ortaklık kurulmuş böylece projemizin hedefleri sadece okulumuzla sınırlı kalmayıp yurtiçinde de aynı durumda olan farklı öğrencileri de kapsamıştır. Projeden yararlanan sayısı; her hareketlilikte 5 öğrenci ve refakatçi 5 öğretmen olmak üzere toplamda 15 öğrenci ve onlara refakat eden 15 öğretmenimizden oluşmaktadır.

İlk hareketliliğimiz 23 Nisan-7 Mayıs tarihleri arasında Almanya'nın Berlin şehrine yapılmıştır. Almanya ziyaretine, okulumuzdan Motorlu Araçlar Teknolojisi alanı öğretmeni Hasan ARSLAN, Rehberlik öğretmeni Oya CANBEK ile öğrenciler Nurşit KÖKTEN ve Burak KAYAR; ortağımız Adana Nurten Yetimoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden Bilişim Teknolojileri alanı öğretmeni Hasan Onur FINDIK ve öğrencisi Enes Daşkın, Gaziantep Mehmet Rüştü Uzel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden Müdür Yard. Yusuf KOÇAKGÖL ve Öğrencisi Ömer İnci; İzmir Konak Şehit İdare Ateşe Çağlar Yücel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden Motorlu Araçlar Teknolojisi alanı öğretmeni Necati KIYAR ve Öğrencisi Muhammed MOCU katılmıştır.  Almanya ev sahibimiz DTZ Bildung Eğitim kurumudur. 2008 yılında kurulan bu kurumda genç öğrenciler ve yetişkinler için hazırlanmış meslek eğitimleri, uyum programları ve DTZ iş merkezi ve çalışma ajansları aracılığı ile farklı meslek alanlarında Almanca dil eğitimi ile birleştirilerek sertifikalı eğitim verilmektedir. Öğrencilerimiz de 14 gün boyunca proje kapsamında hazırlanan çalışma programı çerçevesinde çeşitli teknik eğitimler alarak staj eğitimi almış aynı zamanda kültürel gezilere katılım sağlamışlardır.

İkince hareketliliğimiz İtalya'nın Rimini şehrine yapılmıştır. 14-28 Mayıs tarihleri arasındaki İtalya ziyaretine okulumuzdan Müdürümüz Zülküf YILDIZ, Müdür Yardımcısı Özer TOYKAR, Tekstil Teknolojileri Öğretmeni Gülşen BAYIR, İngilizce Öğretmenleri Miray ÇINAR KAYĞUSUZ ve Dilek TOPAN ile öğrenciler; Berkay KANATLAR, Berkay ZEYBEKOĞLU, Metincan ARŞIN, Ramazan Yalçın AYAS ve Hüseyin KÖKKAYA katılmıştır. İtalya'daki ev sahibi kurum ise Iscom Formazione, Ascom Confcommercio Fam Modena' ya bağlı bir mesleki eğitim kurumudur.

Son olan üçüncü hareketliliğimiz Avusturya'nın Viyana şehrine 19 Kasım- 2 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar, okulumuzdan Müdürümüz Zülküf YILDIZ, Tesisat ve İklimlendirme Alan şefi Ayhan KARACA, Tekstil Teknolojileri Alan şefi Yüksel ÇANKAYA, Bilişim Teknolojileri Alan şefi Uğur TÜRKER ile öğrencilerden Mustafa KABAK, Oğuzhan SARIOĞLU, Ceyhun İLAN, Can BALABAN; İstanbul Büyükçekmece Doç.Dr.Burhan Bahriyeli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden Tekstil Teknolojileri Alanı Öğretmeni Emel ÇETİN ile öğrencisi Berkay ARAT' dır. Ev sahibi kurum ise bir mesleki eğitim kurumu olan Helix- Helezon'dur.

Proje katılımcısı öğrencilerimizin projemiz sayesinde mesleklerinde kendilerini daha da geliştirmeleri sağlanmış, edindikleri yeni yeterliliklerle özgüven sahibi olacakları düşünülmüş ve bu sayede toplumda kendilerini ifade ederek, yabancı dil öğrenme becerilerini geliştirmişlerdir. Ev sahibi ülkelerdeki normal eğitim alan ve kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerle birlikte uygulamalar yaparak "Akran Öğrenmesi" ile dil yeterliliklerini de geliştirmişlerdir. Bu proje, katılımcı olan engelli ve kaynaştırma öğrencilerimiz açısından çok önemli bir fırsattır. Proje tüm öğrencilerimizin ufuklarını açacak engelli  ve kaynaştırma öğrencisi olmalarına rağmen AB ülkelerinde çalışma ve yaşama imkanının hayal olmadığını görmüşlerdir. Yaygınlaştırma faaliyetleri desteği ile kaynaştırma ve engelli bir birey olma algısı iş hayatında aşılamaz bir unsur olmaktan çıkacak; üretime katkıları sağlanması hedeflenmektedir. Kazanılan tüm beceriler uluslar arası geçerliliği olan belgelerle akredite edilmesiyle de kendi ülkemizde ve AB ülkelerinde iş arama becerileri kazanacaklar, kendilerine ayrılan kadrolara yerleşme fırsatı yakalayacaklardır.

Proje yönetimi ve izleme ekibi tarafından proje ile ilgili hareketliliklerde yapılan çalışmalara ait bir basın bülteni ve projeyi tanıcı afiş ve broşür hazırlanmıştır. Yurt dışı Akış Hareketlilikleri sonucunda Koordinatör okul önderliğinde; tüm ortak kurumlardan çalışmalara katılan öğretmen ve öğrenciler tarafından çalışmalar hakkında bilgilendirme çalışmaları yapılmaktadır. Proje çıktıları broşür haline getirilerek ortak kurumlarımızın bulunduğu her ilde ilgililer ile bu broşürler paylaşılmaktadır. Mesleki ve kişisel gelişime katkı sağlayacak her tür farklı çalışmanın bireylerin yaşamında ne kadar önemli olduğu sosyal ortaklar ile paylaşılmıştır. "Her birey ayrı bir değerdir" diyerek kaynaştırma ve engelli kişilere yaklaşımı ve hayata kazandırmaları yönünde gösterilen çabalar, çalışmalar iyi örnekler olarak çok dikkat çekici bir farkındalık kazandırılmıştır.

Bu projeyle ülke ekonomisine, kaynaştırma ve engelli bireylerin nitelikli hale gelmesi sağlanarak istihdam edilmesine önemli katkıları artırmayı amaçlanmıştır. Yaralanıcıların yurt dışında kaldıkları sürede aldıkları eğitimler ve staj çalışmalarının, engelli ve kaynaştırma öğrencilerin başarabileceği nitelikte olmasına önem verilmiştir. Böylece okulumuz ve ortak kurumlardaki eğitim gören kaynaştırma öğrencilerinin Bilişim Teknolojileri, Tesisat ve iklimlendirme Teknolojisi, Tekstil Teknolojisi ve Motorlu Araçlar Teknolojisi alanlarında eğitimi, pratik ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi, edindikleri yeni kazanımlarla toplumda kendi başlarına birey olarak var olduklarını hissetmelerine imkan sağlamıştır. Projemiz aynı zamanda bu öğrencilerin ilk defa yurt dışına çıkmalarını sağlamış bu sayede hem yabancı dil becerisini hem de özgüvenlerini geliştirmelerinde kendilerine hayatları boyunca katkı sağlayacak iyi bir tecrübe olmuştur.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.02.2018 - Güncelleme: 23.07.2025 17:14 - Görüntülenme: 2328
  Beğen | 1  kişi beğendi